Aktiv

Okej för det första så kommer jag inte vara så här aktiv i fortsättningen eller ja jag tror inte det iaf. :>
Jaja.. iaf så funderar jag på lite det här med hur idealet är och hur man "SKA" se ut?!
Jag själv är lite mullig men om jag får säga det själv så är jag tjock.. I alla fall, jag mår skit dåligt av det och det är egentligen hemskt. Liksom över en sån skit sak medan det finns barn som faktiskt svälter och skulle göra vad som helst för att få se ut som mig. Ja egentligen borde jag inte bry om den här skitsaken, jag borde lägga ner energin på att försöka gilla mig själv och acceptera mig själv. Varför gör jag inte det då? Jo för att jag är så besatt av alltid se bättre ut och när jag väl når mitt mål är jag ändå inte nöjd.
Vad är det då som gör att vi/jag vill se ut som modeller och vara smala och skit snygga?
Jo, självklart media, det borde jag ju egentligen inte behöva säga för det är så självklart. Bara ett enkelt exempel: Bloggar. I princip alla stor bloggare skriver om hur fult det är att vara tjock, låren är feta  osv varje dag. Jag kan tycka att det är dåligt av dom och skriva ut det. Då det sätter en massa press på unga flickor som läser det där och tycker att dom är jätte tjocka. Hallå?! Det är jätte många små flickor som bantar och lider av anorexi kanske bara på grund av det. Jag kan tycka att även att dom alltid ska vara "provocerande" så kan man väl ändå ha lite gränser?
Även om jag inte riktigt vill inse att jag drabbas av media så är det ändå ganska självklart, ALLA drabbas av media på ett annat sett.
Jag vill ständigt gå ner i vikt, jag har alltid problem med att välja kläder, jag tror att folk inte vill va med mig för att jag är mulligare, jag undviker vissa saker som jag inte borde, jag mår jätte dåligt psykiskt av alla dessa problem. Skulle jag ha samma problem om jag inte läste tidningar, kolla på tv, läste bloggar? Hum jag vet inte men jag skulle nog inte ha samma behov av att alltid försöka gå ner i vikt och göra allt för att se bättre ut.
Hur mycket jag än vill och försöker strunta i mina problem kommer dom alltid tillbaka på ett eller annat sätt. Det jag försöker säga är att även om man inte tänker på det så är det hemskt hur media påverkar oss negativt.
PUSS

Kommentarer
Postat av: Anonym

Bra sagt. Och bra att du inte ger vika för all press som omedvetet läggs på oss tjejer av vår omgivning. Tänkte precis som du förut men skillnaden var att jag inte var stark nog att stå emot utan gav vika. Och när väl sådana tankar har fått tag i en släpper de en inte. Det spelar ingen roll hur gärna man vill sluta för tankarna förföljer än som om de var helt egna individer. Därför gäller det att stå emot från första början, innan de hinner få grepp. Det finns inget som heter "jag ska bara gå ned några kilo sen är det stopp". Tro mig, man förlorar så jävla mycket och det förstör. Tillslut ser man ut som en jävla vandrande pinne och klarar inte ens av att bre en skorpa själv. Man gör slut med pojkvännen eftersom man är fast besluten att han aldrig kommer älska en om han fick reda på vilket psycho man är. Man är fast och vägen ut är jävligt svår.

Förlåt om det blev lite för melodramatiskt är. Var bara tvungen att ge lite feedback när du tar upp ett så viktigt ämne.

puss

2009-11-11 @ 19:31:08
Postat av: Nooooomi

Men lilla gumman. För det första är du väl inte alls mullig? Tycker du är helfin, innifrån och ut. Jag gillarej! :)

2009-11-18 @ 22:56:40
URL: http://nooooomi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0